Pentru cei care trebuie să își înlocuiască anvelopele după întreținere, care au anvelope deteriorate sau care doresc să utilizeze anvelope de sezon, nu este întotdeauna clar la ce aspecte ar trebui să fie atenți atunci când cumpără anvelope noi.
Pentru economisirea combustibilului, o călătorie sigură și o aderență optimă, trebuie luați în considerare mai mulți factori ai anvelopelor. Pe piață există numeroase mărci de anvelope, așa că răspunsul la întrebarea „Care este anvelopa potrivită?” nu este întotdeauna simplu.
În acest articol, am adunat criteriile esențiale pe care trebuie să le ai în vedere atunci când cumperi anvelope noi și caracteristicile pe care acestea ar trebui să le îndeplinească.
Dimensiunea anvelopelor variază în funcție de modelul autoturismului. De exemplu, SUV-urile necesită adesea anvelope mai mari. Dimensiunea ideală a anvelopei pentru un anumit vehicul poate fi găsită în manualul de utilizare al mașinii sau pe eticheta aflată pe cadrul ușii de lângă scaunul șoferului. Tot aici sunt indicate și valorile recomandate pentru presiunea anvelopelor.
Pe lângă dimensiune, este important să alegeți și tipul potrivit de anvelope în funcție de caracteristicile mașinii. De exemplu, șoferii de mașini sport ar putea prefera modele care oferă o aderență superioară. Michelin, de exemplu, dezvoltă anvelope omologate oficial pentru anumite tipuri de autovehicule, create în colaborare cu producătorii auto pentru a maximiza performanța acestora.
În procesul de fabricație a anvelopelor se utilizează peste 200 de substanțe chimice. Calitatea anvelopelor depinde de proporția și calitatea acestor materiale. Producătorii Michelin lucrează constant la dezvoltarea unor anvelope cu durată lungă de viață, iar în ultimii ani au lansat pe piață numeroase modele durabile. Noile modele nu doar că sunt accesibile, dar și ecologice, deoarece pot fi utilizate pe o perioadă mai lungă de timp. În funcție de caracteristicile anvelopei, există modele care oferă siguranță și performanță pe termen lung, indiferent de sezon.
Atunci când analizați prețul anvelopelor, este recomandat să luați în considerare nu doar costul inițial, ci și performanța lor. Deși poate părea avantajos să alegeți un model mai ieftin, dacă acesta se uzează rapid, va trebui înlocuit mai repede, ceea ce va genera costuri suplimentare.
Anvelopele se împart în trei categorii: de iarnă, de vară și all-season (pentru toate anotimpurile). Michelin lansează în prezent modele adaptate la condiții meteorologice extreme, cum ar fi gama Alpin, care asigură siguranță sporită pe drumurile acoperite cu zăpadă. Aceste modele oferă performanțe excelente atât pe carosabil uscat, cât și umed, având caracteristici superioare de frânare și durabilitate – un răspuns clar la întrebarea „Care sunt cele mai bune anvelope auto?”.
Cei care folosesc anvelope de iarnă în sezonul rece și anvelope de vară în lunile calde iau în considerare criterii diferite. Anvelopele de vară, care oferă cea mai bună performanță la frânare pe drumuri umede, au fost testate recent de AutoBild, unde modelul Michelin Primacy 4+ s-a remarcat prin rezistența excelentă la acvaplanare și performanța superioară în condiții de ploaie. Prin urmare, gama Primacy este una dintre cele mai bune opțiuni pentru vreme ploioasă.
Dacă nu conduceți frecvent pe drumuri acoperite cu zăpadă și nu doriți să schimbați anvelopele la fiecare schimbare de sezon, puteți opta pentru anvelope all-season. Acestea sunt potrivite pentru diverse condiții meteorologice și asigură o experiență de condus lină pe tot parcursul anului. Anvelopele all-season certificate pentru iarnă excelează în special la frânarea pe suprafețe uscate. Modele precum Michelin Crossclimate 2 SUV oferă aderență excepțională pe carosabil umed și permit deplasarea în siguranță, indiferent de vreme.
După instalarea anvelopelor noi, este important să le utilizați cu precauție pentru o perioadă de rodaj. Producătorii folosesc lubrifianți speciali pentru a facilita desprinderea anvelopelor din matrițele de producție. Acest lubrifiant formează un strat subțire pe banda de rulare, care poate face anvelopele alunecoase și poate reduce eficiența frânării sau stabilitatea în viraje. De obicei, această substanță este utilizată mai frecvent la anvelopele de iarnă, dar unele companii o aplică și pe modelele de vară.
În plus, anvelopele noi au un strat mai gros de cauciuc, ceea ce le poate face să pară mai puțin stabile la început. De aceea, este recomandat un perioadă de rodaj, în timpul căreia stratul de lubrifiant se va estompa, iar anvelopele vor începe să ofere aderența optimă.
Înainte de a conduce cu viteză mare sau în condiții meteorologice dificile, este bine să parcurgeți această perioadă de rodaj. În acest timp, se recomandă să conduceți cu viteză moderată, să evitați frânările bruște și manevrele agresive pentru a permite anvelopelor să se adapteze corect la drum.