Ce se va întâmpla în viitor cu anvelopele pentru vehicule electrice (EV)?

Marketing

Reglare treptată a zgomotului, schimbare revoluționară.

Singura certitudine cu privire la viitor - cel puțin dincolo de ziua de mâine - este imposibil de știut.

Este suficient să ne gândim la pandemie și la haosul care a urmat: puțini ar fi putut prevedea ce și cum se va întâmpla. Dar, oricât de dificil ar fi să disecăm sau să descifrăm viitorul, oamenii sunt aproape obsedați de el. Să luăm, de exemplu, mașinile electrice! Fenomen din ce în ce mai răspândit, dar încă oarecum futurist pe rețeaua noastră rutieră, vehiculul electric este una dintre puținele posibilități pentru care producătorii de automobile din lume, noi și vechi, ar putea veni cu surprize uriașe în următorii câțiva ani. Cu toate acestea, ecuația conține încă multe necunoscute, iar opiniile experților diferă .

 Michelin Pilot Sport EV 6 1024x1024

Una dintre necunoscute: ce noutăți vor veni în materie de vehicule electrice și anvelope? La ce ne putem aștepta în următorii ani în ceea ce privește inovarea și dezvoltarea anvelopelor electrice? Deja asistăm la unele schimbări - cum ar fi dimensiunea și materialele anvelopelor - ne putem aștepta în mod clar la o dezvoltare, dar ne putem aștepta, de asemenea, la o revizuire radicală a anvelopelor EV, la o schimbare revoluționară.

Anvelopa pentru vehicule electrice - dimensiune și formă

Prototipul conceptului BMW i3, care a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011, a atras atenția prin formele sale futuriste și materialele interioare reciclate, precum și prin anvelopele cu diametru mare.

"O tendință pe care o observăm deja în cazul mașinilor electrice este că rezistența favorabilă la rulare se obține cel mai bine cu anvelope înalte și înguste", explică Steve Calder, manager de produs Michelin. Acest lucru i-ar putea determina pe producătorii de mașini electrice să opteze pentru o strategie de anvelope mai înalte și mai înguste. Arată bine din lateral: o jantă și o anvelopă mare, dar geometria benzii de rulare înseamnă că nu are nici pe departe atât de multă rezistență la înaintare și rezistență la rulare."

Un alt aspect care trebuie luat în considerare atunci când vine vorba de dimensiunea și geometria anvelopelor EV este greutatea vehiculului. Vehiculele electrice sunt, în general, mai grele decât vehiculele cu motor cu ardere internă sau hibride de aceeași dimensiune, astfel încât anvelopele lor trebuie să facă față unei greutăți mai mari. Dar Calder spune că producătorii de automobile nu urmează neapărat logica și nu măresc întotdeauna dimensiunea anvelopelor electrice.

"Una dintre tendințele pe care le observăm este că dimensiunea anvelopei nu crește neapărat", spune Calder. Așadar, dacă luați capacitatea maximă de încărcare a vehiculului și o comparați cu capacitatea maximă de încărcare a anvelopelor, diferența este redusă. Este încă în regulă, dar pentru anvelope de aceeași dimensiune, vehiculele electrice sunt atât de grele încât a trebuit să fie introdus un nou standard pentru anvelopele de mare capacitate."

Cu toate acestea, deoarece dimensiunea anvelopelor nu crește neapărat odată cu greutatea vehiculelor electrice, deseori trebuie să compensăm prin creșterea presiunii în anvelope. Dar presiunea crescută "creează complicații suplimentare în ceea ce privește zgomotul și confortul", după cum spune Calder. Prin urmare, este clar că provocările legate de dimensiunea, geometria și presiunea anvelopelor pentru vehicule electrice nu reprezintă o preocupare doar pentru dezvoltatorii de anvelope în prezent, ci vor continua să fie și în viitorul apropiat.

M Pilot EV

Materii prime reciclate și durabile

Ca și în cazul dimensiunii și formei anvelopelor EV de mâine, o întrebare importantă este din ce sunt făcute aceste anvelope. Pe lângă necesitatea de a reduce emisiile și poluarea în general pentru supraviețuirea planetei noastre, misiunea de emisii zero a automobilelor electrice oferă un stimulent suplimentar pentru a dezvolta și utiliza materiale și metode ecologice. În consecință, industria auto lucrează, de asemenea, pentru ca întregul lanț de producție să fie cât mai ecologic și mai durabil posibil.

"De exemplu, facem lucruri cum ar fi reciclarea sticlelor de apă minerală pentru a le putea folosi la fabricarea țesăturii din cordelină textilă", spune Russell Shepherd, directorul de comunicare tehnică al Michelin, "Deci este vorba cam de același material, doar că este reciclat." Alte deșeuri de ambalaje din plastic sunt, de asemenea, reciclate la fabricarea materialului de bază.

"Folosim, de asemenea, materiale precum polistirenul din paharele de iaurt -- continuă Shepherd -- și îl folosim pentru a produce biobutadienă. Butadiena este în mod tradițional un produs secundar al industriei petroliere, iar noi învățăm cum să o extragem din bio-surse. Este o componentă cheie a cauciucului."

Michelin lucrează, de asemenea, pentru a crește proporția de anvelope reciclate în anvelopele sale noi. "Știm cum să deconstruim anvelopa prin piroliză (descompunere termică într-un mediu fără oxigen) și să recuperăm componentele metalice și de oțel [din carcasă]", spune Shepherd. Acum lucrăm la recuperarea altor surse de materie primă, cum ar fi siliciul."

Printre materialele pe care Michelin le prelucrează se numără coaja de orez ca potențială materie primă pentru anvelope bio și durabilă. "Ne place în mod deosebit coaja de orez, deoarece este practic un deșeu alimentar - spune Shepherd. Unul dintre considerentele noastre foarte importante este ca, indiferent de tehnologia pe care o găsim, să nu aibă niciun impact negativ asupra sistemului de aprovizionare cu alimente."

Cauciucul în sine este un produs natural, desigur, dar cauciucul natural este doar un ingredient în rețeta unei anvelope de succes. "Învățăm cum să producem cauciuc artificial [sustenabil] - spune Shepherd. Acum folosim în schimb cauciuc sintetic în unele dintre produsele noastre."

Soluții inteligente și vehicule autonome

Multe dintre noile mașini electrice utilizează cele mai recente tehnologii de asistență pentru șoferi. Un vehicul cu adevărat autonom, care se conduce singur, nu este departe, iar următoarea generație de anvelope ar trebui să contribuie la realizarea tranziției. Poate că vă întrebați cum un accesoriu tehnologic de modă veche, aparent asemănător unui copac, cum este anvelopa - practic o bucată de cauciuc - ne poate conduce în glorioasa epocă de aur a vehiculelor care se conduc singure...

Răspunsul este surprinzător de simplu. Atunci când conduceți o mașină, simțiți intuitiv câtă aderență are anvelopa pe suprafața drumului. Știm instinctiv că zăpada și gheața sunt alunecoase, recunoaștem momentul în care anvelopele noastre încep să alunece pe vreme ploioasă. Este adevărat că noi, oamenii, avem grade diferite de precizie în detectarea acestor fenomene, dar mașina noastră nu are aproape nicio modalitate de a detecta aderența, iar pneul cu siguranță nu are. Majoritatea mașinilor așteaptă până când alunecă și apoi reacționează.

Cu toate acestea, viitoarele soluții de anvelope inteligente și opțiuni de conectare în rețea - inclusiv noi senzori și instrumente integrate în anvelopa însăși - ar putea permite anvelopei să detecteze direct aderența la drum. Acest lucru ar putea face ca mașinile care se conduc singure să fie mai sigure și mai inteligente sau chiar să permită apariția în masă a vehiculelor cu capacități autonome limitate.

renault zoe michelin energy e v tyres

"Pe măsură ce vehiculele devin mai conectate, și anvelopele vor deveni mai conectate", spune Shepherd. Există o legătură clară între vehiculele electrice și soluțiile inteligente, iar acest lucru este valabil și pentru anvelope. Viitorul vehiculelor electrice va fi, probabil, acela că anvelopele vor comunica cu vehiculele, iar vehiculele vor comunica cu anvelopele lor.

Articol original de Nelson Ireson

Sursa: motortrend.com

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background