Defecțiuni ale anvelopelor - Umflătură pe peretele lateral al anvelopei

Marketing

Defecțiuni ale anvelopelor - Umflătură pe peretele lateral al anvelopei

Pe drumuri ne confruntăm cu numeroase provocări, iar gropile sunt una dintre cele mai mari surse de pericol, care pot deteriora cu ușurință anvelopele și jantele mașinilor. Atunci când mașina trece peste o groapă, impactul poate face ca peretele lateral al anvelopei să fie prins între jantă și marginea gropii. Această ciupitură poate deteriora structura anvelopei și poate duce chiar la avarierea părții interne a anvelopei, stratul etanș.

dudor

Cauze potențiale:

  • Trecerea peste gropi
  • Lovirea frecventă a bordurii în timpul parcării
  • Conducerea pe drumuri accidentate
  • Trecerea peste resturi de pe drum

Ca urmare, peretele lateral al anvelopei se poate deforma și pot apărea umflături, ceea ce nu doar că reduce confortul și proprietățile de conducere ale mașinii, dar poate fi și periculos, deoarece poate duce la o explozie a anvelopei. Din păcate, acest tip de avarie nu poate fi reparat în general, astfel încât singura soluție sigură este înlocuirea completă a anvelopei pentru a asigura siguranța mașinii și a pasagerilor.

În imaginea de mai jos se poate vedea clar structura anvelopei, unde stratul marcat cu numărul 2 suferă deteriorarea menționată anterior. Fibrele rupte nu mențin presiunea, iar ca rezultat apare o umflătură vizibilă pe peretele lateral.

pic 1

1. Strat intern

Strat sintetic de cauciuc etanș la aer, care protejează interiorul carcasei. La anvelopele fără cameră, rolul principal este de a menține aerul.

2. Carcasă

Inserție textilă formată din fire subțiri, paralele, încorporate în cauciuc. Aceste fire formează structura anvelopei și sunt capabile să reziste presiunii. Cureaua, alcătuită de obicei din fire de oțel, se extinde pe toată zona superioară a anvelopei, asigurând stabilitatea suprafeței de rulare. Trebuie să fie suficient de rigidă pentru a menține dimensiunile anvelopei în orice condiții și să aibă o rigiditate adecvată transversală pentru a rezista forțelor generate în viraje. Totodată, trebuie să fie elastică pe verticală pentru a absorbi vibrațiile cauzate de denivelările drumului. Două sau mai multe curele sunt strâns îmbinate și formează un unghi de aproximativ 60 de grade.

Cum să detectezi defectul?

Este mai bine dacă deteriorarea este pe partea exterioară (outside), deoarece este vizibilă cu ochiul liber. Dacă deteriorarea este pe partea interioară (inside) și nu este observată, există totuși semne care indică avarierea structurii anvelopei. Este important să acorzi atenție următoarelor indicii:

  • Zgomot neobișnuit în timpul rulării
  • Instabilitate în menținerea direcției
  • Ușoară vibrație a volanului

La fel ca bulele reale, „bula” formată pe peretele lateral al anvelopei poate exploda oricând. Dacă conduci cu o anvelopă care prezintă umflături pe peretele lateral, riști o explozie a anvelopei, ca să nu mai vorbim de deteriorarea roții și a suspensiei.

pic 2

Dacă peretele lateral al anvelopei prezintă umflături, nu o mai folosiți. Anvelopa este slăbită și nu va putea suporta utilizarea normală pentru o perioadă îndelungată.

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background