Chiar dacă vremea este încă surprinzător de blândă, este timpul să vă faceți o programare la vulcanizare pentru obișnuita schimbare a anvelopelor de toamnă. Proprietarii de autoturisme pot alege din zeci de anvelope, care oferă o gamă largă de anvelope pentru a se potrivi nevoilor și bugetului fiecăruia: pentru moment, creșterile de prețuri par să fie moderate.
Sugestiile experților noștrii pentru alegerea și înlocuirea anvelopelor:
1. Schimbarea anvelopelor este una dintre, dacă nu chiar cea mai importantă parte a pregătirii mașinii pentru iarnă. Anvelopele de vară pur și simplu nu sunt potrivite pentru condusul pe timp de iarnă. Ca să ne exprimăm în cifre: dacă aveți un accident cu o anvelopă de vară lăsată pe timp de iarnă, daunele cauzate de o singură componentă a caroseriei sunt mai mari decât dacă ați fi cumpărat patru anvelope de iarnă.
2. Piața anvelopelor pentru toate anotimpurile este în creștere dinamică, și asta pentru un motiv întemeiat: utilizatorii economisesc costurile și complicațiile legate de schimbarea anvelopelor. În același timp, ceea ce este bun pentru toate este, de obicei, un compromis major; anvelopele de iarnă și cele de vară diferă în ceea ce privește materialul, modelul și duritatea. În același timp, producătorii depun în mod constant eforturi serioase pentru a dezvolta anvelope pentru toate anotimpurile, care au parcurs un drum lung în ultimii ani. Pentru mașinile care sunt utilizate în principal iarna în condiții urbane și pentru parcurgerea unor distanțe scurte, pot fi montate cu încredere anvelope pentru patru sezoane. Cel puțin o dată pe an, aceste anvelope trebuie, de asemenea, verificate și rotite pentru a asigura o uzură uniformă: anvelopele de pe roțile motoare trebuie montate pe aceeași parte a axei nemotorizate, iar cele de pe axa nemotorizată pe partea opusă a axei motoare.
3. Alegerea anvelopelor potrivite dintr-o gamă largă de dimensiuni, prețuri și calități nu este o sarcină ușoară. Inflația este un factor care intervine și în acest caz, iar cumpărarea unui set complet nou de anvelope reprezintă un cost pentru bugetul familiei, dar cumpărarea de anvelope de mărci necunoscute, de origine dubioasă, de exemplu din importuri necunoscute din Orientul Îndepărtat, nu poate fi decât o idee proastă. Același lucru este valabil și pentru anvelopele uzate: poate că arată bine, dar ar trebui să existe un cauciuc pe talpă care să ne spună la prima vedere că totul este în regulă. Anvelopele uzate pot avea defecte interne ascunse, care nu sunt vizibile cu ochiul liber și care pot duce chiar la situații care pun viața în pericol.
4. De ce este importantă o anvelopă bună? Vehiculele au aproximativ o palmă de contact cu solul pentru fiecare roată, astfel încât această suprafață de aproximativ 200 cm2 este zona care trebuie proiectată pentru a oferi condiții optime pentru toate forțele necesare direcției și schimbării vitezei. Atunci când cumpărați o anvelopă, este recomandabil să solicitați opinia unui tehnician de service pentru anvelope. Țineți cont de tipul de mașină, de dimensiunea recomandată de producătorul auto, de obiceiurile dumneavoastră de conducere și de condițiile în care circulați iarna. Dacă încă sunteți în căutarea anvelopei de iarnă potrivite, consultați stocul de la NanoTyre!
5. Pe toate roțile din setul de anvelope de iarnă - și, bineînțeles, din setul de anvelope de vară - trebuie montat același tip și model de anvelope. În cazul în care o anvelopă este uzată sau deteriorată, trebuie înlocuită și cealaltă anvelopă care se rotește pe aceeași axă. Ceea ce este absolut interzis: nu combinați anvelopele de iarnă cu cele de vară, nu puteți păcăli fizica! Autocolantul obligatoriu de câțiva ani încoace vă va ajuta să alegeți o nouă anvelopă și vă va indica cei mai importanți parametri.
6. Dacă, din anumite motive, anvelopele noi sunt montate doar pe o singură axă, anvelopele cu o adâncime mai mare a benzii de rulare trebuie montate întotdeauna pe roțile din spate, indiferent dacă mașina este cu tracțiune față sau spate. Cea mai bună soluție este să înlocuiți toate cele patru anvelope în același timp. Pentru a vă asigura că acestea sunt uzate până la maturitatea de "înlocuire" aproximativ în același timp, este o idee bună să schimbați poziția fiecărei anvelope la fiecare 7-10.000 km - rotația sezonieră este un moment bun pentru a face acest lucru. În cazul anvelopelor rotative, trebuie avut grijă, de asemenea, să se mențină direcția de rotație.
7. Conform reglementărilor oficiale, banda de rulare trebuie să fie de cel puțin 1,6 milimetri, iar circulația cu mai puțin de atât este inacceptabilă și pune în pericol viața. Cu toate acestea, experții spun că un minim de 4 mm pentru anvelopele de iarnă și de 3 mm pentru cele de vară reprezintă valoarea cu adevărat sigură.
8. Înainte de fiecare montare, verificați cu atenție anvelopele cu un profesionist pentru a vedea dacă există posibile deteriorări. De asemenea, verificați și anvelopele demontate; dacă trebuie să cumpărați altele noi, aveți la dispoziție șase luni pentru a le alege pe cele potrivite.
9. Un loc răcoros, uscat și protejat de lumină este cel mai bun loc pentru a depozita anvelopele de vară demontate, deoarece căldura, umiditatea și lumina directă a soarelui pot accelera îmbătrânirea anvelopelor. Dacă depozitați anvelopele de iarnă montate pe jante, depozitați-le stivuite una peste alta, în caz contrar depozitați-le în picioare, rotindu-le cu un sfert de tură la fiecare două sau trei săptămâni. Este indicat să verificați presiunea anvelopelor, inclusiv a roții de rezervă, cel puțin o dată la două-trei săptămâni, la pornirea mașinii, când acestea sunt încă reci. O presiune mai scăzută și necorespunzătoare a anvelopelor duce la o pierdere de aderență, ceea ce, la rândul său, duce la o uzură mai rapidă a anvelopelor, la creșterea consumului de combustibil și, cel mai important, la o pierdere semnificativă a manevrabilității/stabilității.
10. Echilibrarea influențează, de asemenea, performanța și durata de viață a pneurilor. O suspensie incorectă poate duce la distanțe de frânare mai mari, la o ținută de drum și/sau o manevrabilitate mai slabă și poate accelera uzura pneurilor sau poate cauza o uzură anormală a benzii de rulare. Întreținerea și verificarea regulată a pneurilor pot preveni defecțiunile majore.
+1. Alegeți un atelier! Poți schimba o roată acasă, dar nu poți calibra sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) acasă, la fel cum nu îl poți centra fără echipamentul potrivit. Schimbarea seturilor de iarnă și de vară pe roți este mai ieftină (costuri de service mai mici) și economisește anvelopele.
Vă dorim tuturor o călătorie sigură și fără accidente!