Vehiculele electrice au nevoie de anvelope speciale
Vehiculele electrice și hibride sunt mai grele decât cele convenționale, exercită un cuplu mai mare la pornirea la drum și, în mod ideal, funcționează aproape silențios pentru pasageri.
Apoi, bineînțeles, există caracteristicile care sunt așteptate în mod tradițional de la o anvelopă: siguranță pe drumuri umede și uscate, precizie în viraje, distanțe scurte de frânare, prevenirea aquaplaning-ului, durabilitate maximă și, deosebit de important pentru mașinile electrice, rezistență la rulare extrem de scăzută. Dezvoltatorii de anvelope de la Continental din Hanovra au acceptat provocarea și au proiectat anvelope special pentru mașini electrice, autobuze și camioane.
Greutatea crescută a acestor vehicule se datorează bateriei, care cântărește mai mult decât un rezervor plin de benzină într-un motor cu combustie internă. Pe lângă motor, hibrizii au și un motor electric, care trebuie combinat cu un rezervor de benzină și o baterie de mare capacitate. Greutatea crescută este compensată de capacitatea de încărcare sporită a corpului anvelopei, care, în majoritatea cazurilor, este indicată prin simbolul XL de pe peretele lateral al acestor anvelope.
"Acest lucru este evidențiat și de indicele de încărcare mai mare al anvelopelor", spune Andreas Schlenke, unul dintre inginerii de dezvoltare a anvelopelor de la Continental. "Există, de asemenea, tendințe în curs de desfășurare în cadrul industriei de standardizare a anvelopelor cu o capacitate de încărcare și mai mare, care ar fi cu siguranță marcate cu "XL+". Pentru a se asigura că cuplul mai mare nu provoacă o uzură severă la pornire, vor fi necesare, de asemenea, modificări ale designului profilului benzii de rulare și ale compoziției compusului."
Rezistența extrem de scăzută la rulare poate fi obținută prin combinația corectă de compoziție a benzii de rulare, a modelului benzii de rulare și a designului anvelopei, acordând o atenție deosebită peretelui lateral al anvelopei, menținând în același timp greutatea totală la un nivel minim.
(Andreas Schlenke, inginer de dezvoltare a anvelopelor la Continental)
Un echilibru atent al acestor factori asigură faptul că anvelopele păstrează proprietățile care conduc la o manevrare extrem de sigură. Ținând cont de cât de mult mai silențioasă este o mașină electrică decât un model cu motor cu combustie internă, reducerea la minimum a zgomotului produs de anvelope și de carosabil este, de asemenea, o prioritate. Acest lucru se realizează prin adăugarea unui aditiv special de spumă în anvelopă, pe care Continental îl numește tehnologia ContiSilent.
La prima vedere, aceste produse speciale par destul de obișnuite. Modelul benzii de rulare și designul peretelui lateral, precum și informațiile afișate pe acesta sunt aproape identice cu cele ale modelelor convenționale. Deoarece aproape toate aceste anvelope pentru mașini electrice și hibride fac parte din echiparea originală, peretele lateral include, de asemenea, un cod OE alături de informațiile obligatorii și standard. Continental produce, de asemenea, anvelope pentru vehicule convenționale concepute pentru a răspunde nevoilor de propulsie electrică, cum ar fi Conti Urban HA3 pentru autobuze electrice. Între timp, la Salonul Auto de la Frankfurt 2018, compania a prezentat un prototip de anvelopă pentru camioane electrice cu un model de bandă de rulare și un flanc special conceput. În conformitate cu conceptul "înalt și îngust", acolo unde este cazul, anvelopele cu diametru mare ajută la menținerea unei rezistențe la rulare scăzute. O anvelopă 205/65 R 22, de exemplu, oferă o rezistență la rulare extrem de scăzută doar în virtutea dimensiunilor sale mari.
Prima anvelopă Continental pentru vehicule electrice, Conti eContact, a fost lansată inițial în 2012. Acest model este utilizat în prezent pe Smart EQ Forfour. Alte serii de modele au fost dezvoltate pentru a răspunde cerințelor vehiculelor electrice și hibride. Un exemplu este modelul EcoContact 6, care are o rezistență la rulare extrem de scăzută, oferă performanțe sigure și, ca echipament original, se dovedește a fi o alegere populară pentru modelele electrice și hibride. De asemenea, în portofoliul Continental se regăsește și SportContact 5, o anvelopă ultraperformantă, eficientă din punct de vedere energetic, destinată mașinilor electrice mai sportive, cum ar fi Tesla Model S. În total, Continental produce în prezent peste 100 de modele de anvelope pentru vehicule electrice și hibride.
Sursa: conti.de