De ce este important ca toate anvelopele să aibă același profil al benzii de rulare?

Tóth Dorottya

În cazul vehiculelor și al anvelopelor care sunt folosite foarte puțin sau aproape deloc, se pune întrebarea dacă este posibil să se combine modelele de iarnă și de vară din motive de economisire? Până la urmă, dacă trebuie să schimbați doar două anvelope, ați economisit deja bani... Răspunsul este NU, categoric!

    Cuprinsul:

  1. Nu este pentru asta!
  2. Tipuri de profil de anvelope amestecate: siguranță redusă, performanță scăzută
  3. Anvelope de iarnă și de vară pe aceeași mașină? Nu este o soluție bună!
  4. Vara cu vara, iarna cu iarna
  5. Faceți în așa fel încât pneurile 4+1 să fie uniforme!
  6. Anvelope pentru patru sezoane: pe orice vreme?
  7. Roata de rezervă: numai pentru utilizare temporară
  8. Ce anvelopă să alegi?

 

 

Miért fontos, hogy valamennyi abroncs azonos mintázatú legyen?

Nu este pentru asta!

Anvelopelor optimizate pentru condiții de iarnă, temperaturile de vară sunt deja prea ridicate. Compoziția mai moale se înmoaie și mai mult, mărind distanțele de frânare, reducând stabilitatea în viraje și, prin urmare, crescând riscul de accidente. De asemenea, utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii va afecta în mod negativ performanța anvelopelor în iarna următoare și nu vor mai putea atinge eficiența proiectată inițial, ceea ce face ca acestea să nu fie o soluție optimă nici iarna, nici vara. Nu numai că ne punem în pericol sănătatea prin utilizarea unor anvelope care nu sunt de sezon, dar ne punem în pericol și portofelul prin scurtarea duratei de viață a anvelopelor, generând un cost mai mare decât achiziționarea unui set de anvelope de iarnă și de vară. Există însă o excepție de la această regulă: în cazul unui lock-down, cum a fost cel din cauza coronavirusului, puteți lăsa setul de iarnă dacă nu folosiți mașina sau o conduceți doar câteva zeci de kilometri pe lună. Pentru mai multe detalii, consultați informațiile noastre anterioare menționate mai sus.

Miért fontos, hogy valamennyi abroncs azonos mintázatú legyen?

Tipuri de profil de anvelope amestecate: siguranță redusă, performanță scăzută

Mulți oameni nu vor să cumpere patru anvelope noi atunci când schimbă anvelopele primăvara, dar lasă neatinse cele de iarnă în spate, spunând că este suficient să monteze o bandă de rulare de vară pe puntea motoare. Dar acest lucru produce un rezultat chiar mai rău decât lăsarea pur și simplu a setului de iarnă.

Anvelope de iarnă și de vară pe aceeași mașină? Nu este o soluție bună!

Folosirea unui set neuniform de pneuri afectează manevrabilitatea, aderența și stabilitatea mașinii - în orice situație de direcție - și nu este ușor să oprești o mașină echipată în acest fel. Ceea ce ați putea economisi la un schimb de anvelope amânat vă poate costa de câteva ori mai mult, chiar și în cazul unei coliziuni minore, în reparații de caroserie.

Vara cu vara, iarna cu iarna

Dacă faceți o pană cu mașina echipată cu anvelope de iarnă și le înlocuiți cu anvelope de vară, manevrabilitatea mașinii va fi redusă drastic. Nu există niciun sistem electronic de control al stabilității care să prindă mașina la frânare: chiar și într-o curbă ușoară, mașina va ieși din curbă, partea din spate a mașinii va aluneca și va deveni imprevizibil de subvirată sau supravirată. (Desigur, același lucru este valabil și dacă înlocuiți partea lipsă din setul de vară cu unul de iarnă).

Faceți în așa fel încât pneurile 4+1 să fie uniforme!

Există un motiv pentru care anvelopele de iarnă și cele de vară sunt fabricate din materiale diferite și au modele diferite: sunt concepute pentru condiții foarte diferite. Prin urmare, situația ideală este atunci când anvelopele montate pe mașină au aceeași vârstă, dimensiune, model și alte caracteristici, inclusiv cele de rezervă.

Anvelope pentru patru sezoane: pe orice vreme?

Anvelopa pentru patru sezoane este o soluție de compromis, în principal pentru cei care își folosesc mașina doar pe distanțe mai scurte, de obicei în oraș și pe drumurile pe care se deszăpezește. Profilul benzii de rulare a acestui tip de anvelopă nu este conceput în primul rând pentru condiții de vară și nici nu este special conceput pentru condiții rutiere de iarnă. Utilizarea unei anvelope pentru patru sezoane nu reduce neapărat povara financiară a achiziționării unui set de vară, precum și a unui set de iarnă, deoarece acestea se uzează pe tot parcursul anului. Presupunând că un conducător auto folosește două seturi de anvelope în aproximativ patru ani, o anvelopă pentru patru sezoane va necesita, de asemenea, două seturi de anvelope în același timp. Deși anvelopele de vară și de iarnă trebuie schimbate în fiecare sezon, ar fi o idee bună să se facă o centrare a anvelopelor pentru patru sezoane cel puțin o dată la șase luni. Dezavantajul este că are limitele sale, astfel încât nu poate funcționa la fel de bine ca o anvelopă de iarnă sau de vară în condiții de utilizare intensă - în oricare dintre cele două anotimpuri. Producătorii de anvelope pot satisface aceste cerințe în cea mai mare măsură posibilă doar dacă dezvoltă anvelope separate pentru temperaturi exterioare reci și calde.

Roata de rezervă: numai pentru utilizare temporară

Atunci când cumpărați sau montați un set nou, asigurați-vă că roata de rezervă are același model și aceeași stare ca și celelalte anvelope. Nu uitați: numai o roată de rezervă de aceeași mărime și model ca și roțile montate va oferi asistență completă în caz de urgență. Așa-numita roată cu manivelă a fost inventată pentru a economisi spațiu, dar ar trebui montată doar atât timp cât este necesar pentru reparații/înlocuire și, atunci când o utilizați, trebuie să fiți conștienți de faptul că caracteristicile de manevrabilitate ale vehiculului vor fi mult - negativ - modificate. Viteza maximă a unui autovehicul cu o roată cu manivelă este de 80 km/h. Atenție! Roțile motoare trebuie să fie întotdeauna echipate cu aceleași anvelope. Cu alte cuvinte, în cazul în care o anvelopă din față a unui automobil cu tracțiune față se găurește, aceasta trebuie înlocuită cu una dintre anvelopele din spate, iar roata din spate trebuie să fie echipată cu un dispozitiv de schimbare a anvelopelor. Este greu? Da, este! Așa că, dacă puteți, folosiți o roată de rezervă completă.

Miért fontos, hogy valamennyi abroncs azonos mintázatú legyen?

Ce anvelopă să alegi?

Epidemia de COVID-19 a obligat multe persoane să lucreze de acasă, ceea ce, fără îndoială, are avantajele sale: timp și bani economisiți în timpul petrecut acasă, care pot fi folosiți și pentru a alege și a cumpăra anvelope noi, pregătindu-ne în mod conștient pentru următorul schimb de anvelope de sezon.

Sursa: hta.org.hu

nano-tyre.ro
kosar icon
Magazin web de anvelope

tyre-test.org Teste de anvelope,
recenzii de la utilizatori reali
tire icon tyre background